Skąd te ceny w ofertach?!

Często spotykamy się z sytuacją gdzie konkurencja proponuje dużo niższe ceny Klientowi niż te obowiązujące na rynku. Skąd biorą się tak duże rozbieżności cenowe i co jest ich powodem?

Warto uświadomić sobie jaki proces zachodzi w agencji od przygotowania oferty do realizacji eventu. Dla Klienta to dość prosty proces: oferta, jej akceptacja, drobne zmiany i realizacja. A w rzeczywistości już na etapie ofertowania zostaje uruchomiona cała machina: wizje lokalne, spotkania, a do tego cały pomysł i kreacja tak często pomijana i niedoceniana przez Klienta. Potem jest tego jeszcze więcej: stosy dokumentów, logistyka, technika, bezpieczeństwo, negocjacje, catering, dekoracje, zaproszenia i mnóstwo innych elementów, na które pracownicy muszą poświęcić czas.

Jednak dziś liczą się pieniądze, skąd więc takie rozbieżności? Dla Klienta oferta z najwyższymi cenami oznacza nic więcej jak tylko to, że agencja liczy na jak największy zysk. Bo przecież w każdej ofercie scena to scena, catering to catering, a koordynacja eventu to po prostu spięcie wszystkiego w całość. Warto jednak wspomnieć, że sceną mogą być dwa blaty, jedzenie i napoje mogą być słabej jakości, a nikłe doświadczenie może spowodować, że event okaże się źle dopięty logistycznie.

Dlatego warto zadawać sobie pytanie: CO KRYJE SIĘ ZA CENĄ? CZY STOI ZA NIĄ JAKOŚĆ JAKIEJ OCZEKUJEMY? Czy firma ma wystarczające doświadczenie, co kryje się pod każdą pozycją w ofercie, jakiego typu produkty?

Dlaczego więc tak drogo? Bo profesjonalizm, doświadczenie, jakość, kreatywność i wypracowane przez lata koncepty kosztują, a firma ceniąca sobie jakość realizacji nie podejmie się organizacji imprezy przy mocno zaniżonych kosztach, a w ślad za tym obniżonej jakości.

W następnym artykule opowiemy o etyce w kontaktach między nami, a naszymi Klientami.

Marta,